Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam udržitelnosti v oděvním průmyslu
Kavulová, Aneta
KAVULOVÁ, A. Význam udržitelnosti v oděvním průmyslu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá významem udržitelnosti v oděvním průmyslu z pohle-du firem a spotřebitelů. Problematika oděvního průmyslu představuje stále aktu-ální téma naší společnosti, je zapotřebí hledat udržitelnější principy a postupy, dále také inovace, které mohou pomoci k řešení těchto problémů. Cílem bakalář-ské práce je formulovat marketingová doporučení pro nově začínající firmy na tr-hu s udržitelnou módou. K naplnění cíle byl proveden kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů (n = 8 pro firmy, n = 13 pro spotřebitele), využita byla i dostupná sekundární data. Získaná data byla vyhodnocena pomocí obsahové analýzy a byly vyvozeny závěry. Mezi hlavní doporučení patří, aby se firmy věnova-ly vzdělávání svých zákazníků, neboť nedostatek informací má významný negativ-ní dopad na chování spotřebitelů.
Greenwashing - fenomén falešné udržitelnosti na trhu kosmetiky
Šimlová, Angelika ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
V současnosti je veřejnost zahlcena takzvanými zelenými pojmy na obalech kosmetických produktů. Marketingová komunikace se posouvá ke své zelené verzi, která se orientuje na uspokojení rostoucího zájmu o ochranu životního prostředí. Tato práce zkoumá vnímání fenoménu falešné udržitelnosti generací Z a jeho vliv na důvěru a nákupní rozhodování. Výsledky naznačují, že většina respondentů je informována o ekologických snahách značek prostřednictvím sociálních médií. Data ukazují, že důvěra ve značky je ovlivněna nejen komunikovanými hodnotami, ale i faktickým plněním ekologických slibů. Výzkum též odhalil, že většina zástupců generace Z pojem greenwashing zná. Pouze u menší části z nich faktor greenwashingu ovlivňuje i nákupní chování. Závěry práce poskytují pohled na vnímání a chování generace Z vzhledem k rozšířenému zelenému marketingu a jeho stinným stránkám.
Greenwashing in the language of advertising
Pimperová, Žofie ; Lobenstein-Reichmann, Anja (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
V současné době jsou témata ochrany životního prostředí a udržitelnosti stále důležitější také proto, že klimatická změna rychle postupuje. S tím roste počet podniků, které tvrdí, že jsou šetrné k životnímu prostředí a dělají něco pro klima. Prezentují svoje závazky ve zprávách o udržitelnosti, malují své značky nazeleno a investují do reklamy, v níž jsou zobrazeny jako velcí bojovníci proti změnám klimatu. Jestliže tyto výroky neodpovídají pravdě, mohou být tyto reklamy označeny za greenwashing. Ten ale může být těžké poznat. Cílem této bakalářské práce je analyzovat jazykové prostředky v reklamě, jež se týká tématu udržitelnosti, a zjistit, které z nich se opakují. Nejprve budou představeny jazyk reklamy a greenwashing, poté metody analýzy a nakonec budou charakterizovány a rozebrány jednotlivé příklady reklam. Při analýze budou posouzena určitá klíčová slova, metafory, syntax a slovní zásoba. Jako výchozí bod analýzy budou také použity práce Niny Janich, Petera Grice nebo Armina Burkhardta. Na závěr budou reklamní plakáty, videa nebo další reklamní texty konkrétních firem (IKEA, RWE, C&A, Shell, DB, REWE a Frosch) zkoumány kriticky a porovnány s dalšími klimatickými sliby daných podniků, aby bylo možné posoudit, zda tyto reklamy odpovídají definici greenwashingu, nebo zda skutečně ukazují, co...
Self-greenwashing u mladých lidí ve věku 18 až 35 let
Křivánková, Simona ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Cílem této práce je popsat spotřebitelské chování mladých lidí v České republice ve vztahu k udržitelnosti. V rámci práce se operuje s pojmem self-greenwashing, který definuje kategorie odklonu chování mladých lidí od environmentálních hodnot. V teoretické části je popsán greenwashing, z nějž koncept vychází, dále se věnuje dosavadnímu zjištění ve vztahu k udržitelnosti a je zakončena konceptualizací pojmu self-greenwashing. Ve výzkumné části je nejprve popsaná metoda sběru dat pomocí focus groups a metoda zpracování dat pomocí otevřeného a axiálního kódování. Proběhly 3 ohniskové skupiny celkem o 15 respondentech ve věkovém rozmezí 18 až 35 let. Výsledky výzkumu potvrdily výskyt self-greenwashingu mezi mladými lidmi a dělí je do tří skupin podle deklarovaného zájmu o ochranu životního prostředí a reálných činů a vlivů na jejich chování.
Greenwashing - fenomén falešné udržitelnosti na trhu kosmetiky
Šimlová, Angelika ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
V současnosti je veřejnost zahlcena takzvanými zelenými pojmy na obalech kosmetických produktů. Marketingová komunikace se posouvá ke své zelené verzi, orientuje se na uspokojení rostoucího zájmu o ochranu životního prostředí. Zároveň vzniká nebezpečný prostor, kterého značky využívají pro klamání veřejnosti způsobené, často i nechtěně, kvůli nedostatečné komunikaci dopadu jejich produktu na životní prostředí. Právě falešná udržitelnost neboli greenwashing v kosmetice je předmětem této práce. Výzkum zaměřený na generaci Z a její vnímání tohoto fenoménu ukazuje, že se i mladá generace s velkým množstvím zdrojů informací v tématu ztrácí a kvůli nadužívání zelených pojmů v marketingových kampaních se objevuje skepse i vůči značkám, které jdou správným směrem. Zásadním problémem je nedostatečná legislativa, přístup mnoha firem, které zákazníky klamou za účelem většího profitu, čímž podkopávají kredibilitu ostatních značek na trhu kosmetiky.
Greenwashing v módním průmyslu: pohled generace Z
Kyselová, Barbora ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem greenwashingu, jeho výskytem v módním průmyslu a zaměřuje se na konkrétní cílovou skupinu - generaci Z. Teoretická část nejprve popisuje koncept green marketingu, jeho definici, přínos pro firmy i společnost a také jeho kritiku. Následující kapitola se věnuje greenwashingu, jeho historii, uvádí nejčastější praktiky a následně se věnuje strategii pro udržitelnou komunikaci. Závěrečná kapitola teoretické části práce se věnuje samotnému módnímu průmyslu, fast fashion a trendům. Dále je pak přiblížena generace Z, její vnímání a nákupní a spotřební chování. V praktické části autorka na základě teoretické části stanovuje tři otázkové okruhy pro využití v kvalitativním výzkumu. Rozhovory jsou vedeny semi strukturovanou formou. Analýza rozhovorů se pak snaží odpovědět na výzkumnou otázku vnímání greenwashingu generací Z.
Udržitelná móda jako součást cirkulární ekonomiky
PUDIVÍTROVÁ, Jitka
Diplomová práce se zabývá environmentálními dopady módního průmyslu a jejich zmírněním pomocí uplatňování udržitelných a cirkulárních principů. Objasňuje základní terminologii v oblasti udržitelné módy a analyzuje postoj českých spotřebitelů k tomuto druhu módního zboží na základě dat z vlastního průzkumu. Dále zkoumá, do jaké míry jsou cirkulární principy součástí výrobních postupů u českých výrobců módy.
Co pro generaci Z představuje pojem ekologické chování
Beranová, Eliška ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Téma ekologie a ekologického chování je v současné době velmi aktuální a diskutované, neboť jde o problém, který se týká nás všech a naší budoucnosti. Hlavním cílem práce je zjistit, co si generace Z představuje pod pojmem ekologického chování, a to jak v kontextu chování samotných respondentů, tak z pohledu jejich interpretace a vnímání chování firem. Práce zahrnuje teoretickou část zabývající se zeleným marketingem, ekologickým chováním a souvisejícími teoretickými koncepty a praktickou část, která zahrnuje samotný výzkum. Ten byl prováděn kvalitativní metodou v podobě semi-strukturovaných rozhovorů, které byly následně analyzovány pomocí tematické analýzy a otevřeného kódování. Z analýzy uskutečněných rozhovorů vyplývá, že generace Z pod pojmem ekologické chování vidí především omezení osobní stopy, a to v čele s tříděním odpadu. V kontextu firem pak podle generace Z ekologické chování zahrnuje ekologické produkty a jejich obaly. Zároveň je však důležité, aby nešlo jen o pózu a ekologie stála skutečně v základu podnikání firmy a její hlavní filozofie.
Fast fashion jako aktuální téma Výchovy k občanství
Trojanová, Martina ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá vybranými globálními problémy a jejich zařazením do výchovy k občanství se zaměřením na téma fast fashion. Teoretická část představuje fenomén fast fashion a jeho negativní dopady na životní prostředí a lidské zdraví, přibližuje p světa práce a porušování lidských práv a svobod. Tyto globální problémy jsou promýšleny v kontextu vzdělávacích oblastí, průřezových témat a také jako součást globální výchovy. Druhou částí práce je návrh didaktického projektu vyučova námětem fast f Cílem práce je rozšířit povědomí o problematice fast fashion a uvědomění si, že jednotlivec může svým jednáním ovlivnit svět a naopak, jak podoba současného světa ovlivňuje život KLÍČOVÁ SLOVA fast fashion, slow fashion, greenwashing, životní prostředí, důstojná mzda
Povědomí o greenwashingu a zeleném konzumu u mladé generace
Šoupalová, Sára ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Téma ekologie rezonuje společností v posledních letech stále více a pojem udržitelnost se začal skloňovat v mnoha podobách. Do boje za zelenou budoucnost vyrazily firmy s nabídkou svých produktů a marketingovými strategiemi, které v sobě mnohdy skrývají praktiky greenwashingu, jež lakují produkty či celé firmy na zeleno a pravda o dopadu na životní prostředí zůstává mnohdy skryta. Ačkoliv jsou praktiky považovány za klamavou reklamu, která je státem regulována, v praxi se můžeme stále setkat zhruba s polovinou produktů, které neposkytují dostatečné informace k posouzení přesnosti tvrzení. Cílem práce je tak reflektovat problematiku greenwashingu a zmapovat jaké o tomto fenoménu panuje povědomí v české společnosti s užším zaměřením na mladou generaci, protože právě ta byla v posledních letech centrem pozornosti ve spojení s hnutím Fridays For Future. Práce je rozdělena na teoretickou, metodologickou a výzkumnou část, kde je za pomoci kvantitativního výzkumu ověřována hypotéza, podle které je mladá generace ekologicky uvědomělejší, a tak je i jejich povědomí o greenwashingu větší. Výzkum ukázal, že povědomí o greenwashingu je malé z hlediska terminologie, nicméně po představení jednotlivých praktik na příkladech je s tímto fenoménem obeznámena valná většina, ovšem rozpoznat je v praxi není schopen...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.